torsdag 29 mars 2012

tre sjalar

några färdiga sjalar :)



virkad i Novita 7 bröder o virknål nr.6, 2 nystan regnbåge o 1 nystan orange. jag har köpt mitt garn på kobben men vet att Tiinas garn har detta fantastiska sockgarn :)



denna är stickad på tvären, som en "baktus". det vita garnet har jag fått i ett byte o det lila är Svarta fårets Zoe som jag fått av finaste Nilla.



denna sjalen har jag gjort av garn som jag fick av mina fd kollegor i januari då jag bytte arbetsplats. pälsgarnet är dock ett garn som jag hade hemma, jag tog det ist för delight-garnet jag fick. den är stickad nerifrån o så har jag ökat en maska i båda sidor vartannat varv.
sjalen heter "NAF-sjalen", de tre bokstäverna i annan ordning är förkortningen på min förra arbetsplats :)


här ser ni garnet jag fick av fd. kollegorna

8 kommentarer:

  1. Sååå härliga sjalar, så underbara allihopa på varsitt sätt, fast jag föll lite extra för mittensjalens tvärtom-struktur och det lila Zoe-garnet. Vilken bra arbetsplats du hade! "NAF" passar väl bra också eftersom det betyder "knäppt" eller "galet" på engelska om jag minns rätt. :)

    Kramen! ♥

    SvaraRadera
  2. Ååå vad fina, alla 3 på sitt vis. Hur hinner du, har du slutat kolla fingerprints eller?
    Hoppas att allt är väl med dig.
    /Kram o kärlek

    SvaraRadera
  3. Såå fina sjalar! Sticke ska naturligvis med till Provence;))
    Kram på Dig!/Anita

    SvaraRadera
  4. Vilka fina sjalar du gjort, jag gillar garnerna på dom.
    Du är en flitig figur.
    Hoppas din helg blir bra
    kram

    SvaraRadera
  5. härliga färger..o sjalar.Javisst är 7 bröders garn härligt.. här finns det ju en uppsjö av det garnet,, hihi..

    SvaraRadera
  6. Underbart fina, så effektiv du är

    SvaraRadera
  7. Snygga! och en härlig färgklick.

    SvaraRadera